Statystyki

  • Odwiedziło nas: 296509
  • Do końca roku: 278 dni
  • Do wakacji: 85 dni

Kartka z kalendarza

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Rozkład dnia

Rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

 

 

 

Rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy. Plan

zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia ruchowe

oraz zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela ‐ wyzwalające aktywność

dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki

w szkole itp.

 

 

 

Ramowy rozkład dnia ustalany jest przez dyrektora na wniosek rady pedagogicznej po zasięgnięciu

opinii rodziców. Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb

dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych

przedszkola. Praca wychowawczo‐dydaktyczna i opiekuńcza powinna być organizowana

odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania

przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej.

Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w

przedszkolu są: dowolne zabawy dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu.

Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo‐ dydaktycznych,

jakie przedszkole oferuje dzieciom.

 

 

 

 

6:30‐8:30  SCHODZENIE SIĘ DZIECI

 

• schodzenie się dzieci, gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy

niewielkim udziale nauczyciela,

• swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze

indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne,

rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję,

• zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne

funkcjonowanie w zabawie,

• działania wspomagające rozwój dziecka ‐ indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju,

praca z dzieckiem zdolnym.

 

8:30‐9:00

 

• spełnianie przez dzieci obowiązków – czynności porządkowe,

• zestaw ćwiczeń porannych,

• przygotowanie do śniadania - wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych –

opanowanie umiejętności mycia rąk,

• czynności samoobsługowe.

 

9:00‐9:30 I ŚNIADANIE

 

doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku,

• kulturalne zachowanie się przy stole.

 

9:30‐10:15 ZAJĘCIA EDUKACYJNE

 

• zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego

programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej:

plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej),

• czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku.

 

10:15‐10:30 II ŚNIADANIE

 

10:30‐11:30

 

• swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace

porządkowo‐ogrodnicze, spacery i wycieczki (poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych

w najbliższym otoczeniu przedszkola),

• zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i

sprzętu sportowego,

• gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,

• gry i zabawy ruchowe, badawcze, integracyjne,

• tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania,

ubieranie się dzieci - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej

pomocy - zachowanie kolejności zakładania odzieży,

• wdrażanie do samodzielności,

• uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, ogrodzie i

poza terenem przedszkola,

• przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie,

• gry i zabawy ruchowe w sali w przypadku złych warunków atmosferycznych, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację,

• czynności higieniczno‐porządkowe oraz przygotowanie do posiłku,

• wdrażanie dzieci do samoobsługi.

 

12:00‐12:30 Obiad

 

praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,

• zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych

potraw,

• pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się,

• dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.

 

12:30‐12:45

 

• zabiegi higieniczne, mycie zębów (grupy starsze).

 

12:45‐13:45 LEŻAKOWANIE, RELAKSACJA

 

• odpoczynek poobiedni (maluszki),

• różne formy relaksu, z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie

literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, zabawy

teatralne, tematyczne, inne wg zainteresowań dzieci,

• tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i

zainteresowania,

 

• zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe

w sali, praca w kąciku przyrody,

• zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne,

inne w kącikach zainteresowań.

 

13:45‐14:00

 

• czynności higieniczno‐ porządkowe, przygotowanie do posiłku.

 

14:00‐14:15 PODWIECZOREK

 

• wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,

• rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych.

 

14:15‐14:30

 

• zabiegi higieniczne w łazience, czynności samoobsługowe w szatni.

 

 

14:30‐17:30

 

• zabawy inspirowane przez dzieci w kącikach tematycznych,

• pobyt na świeżym powietrzu,

• praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym,

• zajęcia dodatkowe, specjalistyczne,

• czynności higieniczno‐ porządkowe,

• rozchodzenie się dzieci.